1. Загальні положення

 

1.1. Козівський ліцей ім.В.Герети Козівської селищної ради є правонаступником  Козівського закладу загальної середньої освіти ІІ-ІІІ ступенів «Українська гімназія ім.В.Герети» Козівської селищної ради.

1.2. Повне найменування: Козівський ліцей ім.В.Герети Козівської селищної ради.

1.3. Скорочене найменування: Козівський ліцей ім.В.Герети.

1.4. Засновником Козівського ліцею ім. В.Герети ( далі – заклад освіти) Козівської селищної ради є Козівська селищна рада (код ЄДРПОУ 04525573).

1.5. Заклад освіти є підпорядкованим, підконтрольним та підзвітним Засновнику.

1.6. Уповноваженим органом управління закладу освіти є Відділ освіти, культури, молоді та спорту Козівської селищної ради.

1.7. Заклад освіти є об’єктом комунальної власності Козівської селищної ради.

1.8. Заклад освіти є юридичною особою (код ЄДРПОУ 21165372), має печатку, штамп, ідентифікаційний номер, може мати рахунки в установі банку.

1.9. Юридична адреса: 47601, Тернопільська область, Тернопільський район, селище міського типу Козова, вул. Грушевського, будинок 5.

1.10. Заклад освіти забезпечує здобуття базової та повної загальної середньої освіти.

1.11. Заклад освіти може створювати класи (групи) з поглибленим вивченням окремих предметів, спеціальні та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами.

1.12. Заклад освіти для здійснення статутної діяльності може на договірних засадах об’єднуватися з іншими юридичними особами, створюючи освітні, освітньо  – наукові, наукові, освітньо – виробничі та інші об’єднання, кожен із учасників якого зберігає статус юридичної особи.

1.13.Головною метою закладу освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти.

  • Головними завданнями ліцею є:
  • виховання громадян України;
  • всебічний розвиток, навчання, виховання, виявлення обдарувань, соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і здобуття освіти протягом життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, дбайливого ставлення до родини, своєї країни, довкілля, спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;
  • організація освітнього процесу, що ґрунтується на цінностях та принципах, визначених законами України “Про освіту”та “Про повну загальну середню освіту”;
  • створення безпечного освітнього середовища, концентрація та ефективне використання наявних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб здобувачів освіти, створення єдиної системи виховної роботи;
  • формування основних норм загальнолюдської моралі;
  • створення умов для здобуття здобувачами освіти безперервної повної загальної середньої освіти, розвитку їх творчих здібностей і нахилів;
  • забезпечення виконання вимог Державних стандартів загальної середньої освіти, підготовка здобувачів освіти до подальшої освіти і трудової діяльності;
  • виявлення та розвиток індивідуальних здібностей здобувачів освіти, досягнення ними результатів навчання, прогресу в розвитку, зокрема формування і застосування відповідних компетентностей, що визначені Законом України“Про освіту” і відповідними державними стандартами повної загальної середньої освіти та необхідні для подальшого здобуття освіти;
  • виховання в здобувачів освіти поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;
  • забезпечення реалізації права здобувачів освіти на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
  • виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, мов національних меншин та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
  • виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я здобувачів освіти;
  • забезпечення соціального захисту здобувачів освіти, сприяння встановлення рівного доступу до повноцінної освіти різних категорій здобувачів освіти, відповідно до їх індивідуальних нахилів, потреб, інтересів;
  • реалізація права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття загальної середньої освіти;
  • створення передумов для соціальної адаптації, подальшої інтеграції в суспільство осіб з особливими освітніми потребами.
    • Заклад освіти проводить свою діяльність відповідно до Конституції України, законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Положення «Про ліцей», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2021 року №1062, інших актів законодавства у сфері освіти і науки та міжнародних договорів України, рішень Козівської селищної ради, розпоряджень селищного голови, рішень виконавчого комітету Козівської селищної ради, наказів уповноваженого органу управління та цього Статуту.

1.16. Для досягнення здобувачами освіти результатів навчання та компетентностей згідно з вимогами відповідних державних стандартів повної загальної середньої освіти у складі ліцею у порядку, визначеному законодавством та його установчими документами, створюються:

– класи;

– групи для вивчення окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів);

– міжкласні групи здобувачів освіти;

– навчальні кабінети (з навчальних предметів (інтегрованих курсів) однієї або різних освітніх галузей).

  • Заклад освіти може розробляти, удосконалювати та впроваджувати нові освітні технології і форми організації освітнього процесу.
  • Заклад освіти несе відповідальність перед здобувачами освіти, територіальною громадою, суспільством і державою за:
  • безпечні умови освітньої діяльності;
  • дотримання Державних стандартів освіти;
  • дотримання договірних зобов’язань;
  • дотримання фінансової дисципліни;
  • прозорість, інформаційну відкритість закладу освіти.
    • Мовою навчання і виховання здобувачів освіти у закладі освіти є державна мова.
    • Автономія закладу освіти визначається його правом:
  • самостійно визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу;
  • самостійно формувати освітню програму;
  • на основі освітньої програми розробляти навчальний план закладу освіти, в тому числі в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани. На основі визначеного в освітній програмі ліцею навчального плану педагогічна рада складає, а його керівник затверджує річний навчальний план (один або декілька), в якому конкретизується перелік навчальних предметів (інтегрованих курсів), обов’язкових для вивчення, вибіркових (за вибором здобувачів освіти) освітніх компонентів, зокрема навчальних предметів, курсів, інтегрованих курсів, та кількість навчальних годин на тиждень, навчальний рік;
  • планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку закладу освіти;
  • спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
  • використовувати різні форми морального стимулювання та матеріального заохочення до педагогічних працівників, здобувачів освіти, інших учасників освітнього процесу у порядку визначеному чинним законодавством;
  • на правах оперативного управління розпоряджатися рухомим і нерухомим майном згідно з законодавством України та цим Статутом;
  • отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, об’єднаних територіальних громад, юридичних і фізичних осіб;
  • залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;
  • розвивати власну матеріально-технічну;
  • самостійно забезпечувати добір кадрів;
  • відповідного до власного Статуту та з погодженням з Засновником утворювати, реорганізовувати та ліквідовувати структурні підрозділи;
  • встановлювати власну символіку та атрибути;
  • брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів у проведенні науково-дослідницької, експериментальної, пошукової, просвітницької роботи;
  • здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству.
    • Заклад освіти зобов’язаний:
  • реалізовувати положення Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших нормативно- правових актів у галузі освіти;
  • здійснювати освітню діяльність на підставі ліцензії, отриманої у встановленому законодавством порядку;
  • задовольняти потреби громадян, що проживають на території обслуговування закладу освіти, в здобутті повної загальної середньої освіти;
  • за потреби створювати інклюзивні та/або спеціальні групи і класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами;
  • забезпечувати єдність навчання та виховання;
  • створювати власну науково-методичну і матеріально – технічну базу;
  • проходити плановий інституційний аудит у терміни та в порядку визначеному законодавством;
  • забезпечувати відповідність рівня повної загальної середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти;
  • охороняти життя і здоров’я здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників закладу освіти;
  • додержуватись фінансової дисципліни, зберігати матеріальну базу;
  • забезпечувати видачу здобувачам освіти документів про освіту встановленого зразка;
  • здійснювати інші повноваження, делеговані Засновником або уповноваженим ним органом управління освітою.

1.22. Гранична кількість здобувачів освіти у класі (наповнюваність класу) закладу освіти визначається відповідно до Закону України “Про повну загальну середню освіту”. У разі коли кількість здобувачів освіти не дозволяє створити клас, здобувачі освіти можуть продовжити навчання в цьому закладі освіти за однією з інших (крім очної) форм здобуття повної загальної середньої освіти або в іншому закладі освіти із забезпеченням територіальної доступності. Зменшення кількості здобувачів освіти у класі протягом навчального року не є підставою для припинення функціонування цього класу до закінчення навчального року.

1.23.У закладі освіти створюються та функціонують: методичні об’єднання педагогічних працівників, класних керівників та інші відповідно до наказу директора закладу освіти.

  • Взаємовідносини закладу освіти з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
  • Організація харчування здобувачів освіти у закладі освіти здійснюється відповідно до законодавства.
  1. Організація освітнього процесу
  • Заклад освіти проводить свою діяльність на певних рівнях повної загальної середньої освіти, та забезпечує розвиток, виховання і навчання здобувача освіти, відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту».
  • Заклад освіти планує свою роботу самостійно, відповідно до Стратегії розвитку та річного плану. Плани роботи затверджуються педагогічною радою закладу освіти.
  • Освітній процес у закладі освіти здійснюється відповідно до освітньої (освітніх) програми (програм), розроблених та затверджених відповідно до порядку визначеного Законом України «Про освіту» та спеціальними законами. Освітня програма схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується директором. На основі освітньої програми заклад освіти складає та затверджує навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу.
  • Заклад освіти забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання.
  • Заклад освіти працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України (далі – МОН України), і забезпечує виконання освітніх завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники можуть самостійно добирати програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України.
  • Заклад освіти обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Закону України «Про освіту» та цього Статуту з урахуванням специфіки, профілю та інших особливостей організації освітнього процесу.
  • Заклад освіти здійснює освітній процес за денною формою навчання.
  • Освітній процес у закладі освіти може здійснюватися за груповою, індивідуальною (екстернат, сімейна (домашня), педагогічний патронаж) формами навчання, за потребою організовується інклюзивне навчання.
  • Класи у закладі освіти формуються за погодженням із Засновником та/або уповноваженим ним органом з питань освіти згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення освітнього процесу, та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до закладу освіти.
  • Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у закладі освіти здійснюється згідно з нормативами, встановленими МОН України.
  • Зарахування здобувачів освіти до закладу освіти здійснюється відповідно до території обслуговування. Здобувачі освіти, які не проживають на території обслуговування, можуть бути зараховані до закладу освіти за наявністю вільних місць у відповідному класі. Зарахування здобувачів освіти до закладу освіти проводиться наказом директора закладу освіти. Для зарахування здобувачів освіти до закладу освіти батьки або особи, що їх замінюють, подають заяву, копію свідоцтва про народження дитини, медичну довідку встановленого зразка, особову справу (крім дітей, які вступають до першого класу), та документ про відповідний рівень освіти.
  • Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до закладу освіти відповідно до законодавства та/або міжнародних договорів України.
  • Переведення здобувачів освіти до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому МОН України.
  • У разі переходу здобувача освіти до іншого закладу освіти для здобуття повної загальної середньої освіти батьки або особи, що їх замінюють, подають до закладу освіти заяву про перехід та письмове підтвердження або його скановану копію з іншого закладу освіти про можливість зарахування до нього відповідного здобувача освіти.
  • У разі вибуття здобувача освіти на постійне місце проживання за межі України батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу освіти заяву про вибуття та копію або скановану копію паспорта громадянина України для виїзду за кордон, з яким перетинає державний кордон дитина, або її проїзного документа із записом про вибуття на постійне місце проживання за межі України чи відміткою про взяття на постійний консульський облік у дипломатичному представництві або консульській установі України за кордоном (для здобувачів освіти, які не досягли повноліття).
  • Навчальний рік у закладі освіти розпочинається у День знань – 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.
    • Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форми організації освітнього процесу закладу освіти визначаються педагогічною радою закладу освіти у межах часу, передбаченого освітньою програмою, відповідно до обсягу навчального навантаження, встановленого відповідним навчальним планом, та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, особливостей регіону, тощо.
    • У випадку екологічного лиха та епідемій Засновником може встановлюватися особливий режим роботи закладу освіти, який погоджується з органами Державної санітарно- епідеміологічної служби України.
  • Тривалість канікул протягом навчального року повинна становити не менше як 30 календарних днів.
  • Заклад освіти може обрати інші, крім уроку форми організації освітнього процесу.

Зміна тривалості уроків (модулів) допускається за погодженням із Засновником або уповноваженим ним органом управління освіти.

  • Розклад уроків складається відповідно до навчального плану закладу з дотриманням педагогічних га санітарно-гігієнічних вимог і затверджується директором закладу освіти.
  • Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей здобувачів освіти.
  • Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у закладі освіти проводяться індивідуальні, групові, факультативні та позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом та планом роботи і спрямовані на задоволення освітніх інтересів здобувачів освіти та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.
  • Відволікання здобувачів освіти від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).
  • Залучення здобувачів освіти до видів діяльності, не передбачених навчальним планом та річним планом роботи закладу освіти, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
  • Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти закладу освіти визначаються МОН річне оцінювання
  • Облік навчальних досягнень здобувачів освіти протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються МОН України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ здобувачів освіти.
  • Оцінювання знань здобувачів освіти здійснюється відповідно до вимог щодо оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, затверджених МОН України.
  • Оцінювання відповідності результатів навчання здобувачів освіти, які завершили здобуття базової середньої освіти, вимогам державних стандартів здійснюється шляхом державної підсумкової атестації.
    • Кожен учень має пройти державну підсумкову атестацію за кожний рівень повної загальної середньої освіти з державної мови, математики та інших предметів, визначених центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, крім випадків, визначених законодавством.
    • Порядок, форми проведення і перелік навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація, визначає центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки. В окремих випадках здобувачі освіти за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється МОН України та Міністерством охорони здоров’я України.
  • Здобувачі освіти, які протягом одного року навчання не засвоїли програмний матеріал, за поданням педагогічної ради та згодою батьків (осіб, які їх замінюють) направляються для обстеження фахівцями Комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний центр» Козівської селищної ради. За висновками зазначеного центру такі здобувачі освіти можуть продовжувати навчання в спеціальних школах або навчатися за індивідуальними навчальними планами і програмами за згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
  • Результати семестрового, річного оцінювання та державної підсумкової атестації доводяться до відома здобувачів освіти, їх батьків або осіб, які їх замінюють класним керівником.
  • У разі відсутності результатів річного оцінювання та/або державної підсумкової атестації після завершення навчання за освітньою програмою закладу освіти учень має право до початку нового навчального року пройти річне оцінювання та/або державну підсумкову атестацію. У разі повторного не проходження річного оцінювання та/або державної підсумкової атестації педагогічна рада відповідного закладу освіти спільно з батьками здобувача освіти до початку нового навчального року вирішує питання про визначення форми та умов подальшого здобуття таким здобувачем освіти повної загальної середньої освіти. Річне оцінювання та державна підсумкова атестація здобувачів освіти закладу освіти здійснюються за системою оцінювання, визначеною законодавством, а результати такого оцінювання відображаються у свідоцтві досягнень, що видається щороку у разі переведення здобувачів освіти на наступний рік навчання відповідно до законодавства.
  • Після завершення навчання за освітньою програмою відповідного рівня повної загальної середньої освіти незалежно від форми її здобуття та на підставі результатів річного оцінювання і державної підсумкової атестації такі документи про освіту:
  • свідоцтво про базову середню освіту;
  • свідоцтво про повну загальну середню освіту.

Свідоцтва про базову середню освіту та повну загальну середню освіту або їх бланки виготовляються з присвоєнням їм відповідного реєстраційного номера в Єдиній державній електронній базі з питань освіти.

  • Здобувачі освіти, які мають високі досягнення у навчанні, досягли особливих успіхів у вивченні одного або декількох предметів, є переможцями предметних конкурсів, олімпіад, змагань, можуть нагороджуватись похвальним листом «За високі досягнення у навчанні» або похвальною грамотою «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів».
  • Свідоцтва про базову та повну загальну середню освіту та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.
  • Виховання здобувачів освіти у закладі освіти здійснюється під час
    проведення уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.
  • Цілі виховного процесу в закладі освіти визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.
  • Заклад освіти відокремлений від церкви (релігійних організацій) має
    світський характер. Політичні партії (об’єднання) не мають права втручатися в
    освітню діяльність закладу освіти. У закладі освіти забороняється створення
    осередків політичних партій та функціонування будь-яких політичних об’єднань. Керівництву закладу освіти, педагогічним працівникам, органам державної влади та органам місцевого самоврядування, їх посадовим особам забороняється залучати здобувачів освіти до участі в заходах, організованих релігійними організаціями чи політичними партіями (об’єднаннями), крім заходів, передбачених освітньою програмою. Керівництву закладів освіти, органам державної влади та органам місцевого самоврядування, їх посадовим особам забороняється залучати працівників закладів освіти до участі в заходах, організованих релігійними організаціями чи політичними партіями (об’єднаннями). Здобувачі освіти не можуть бути обмежені у
    праві на здобуття освіти за їх належність або неналежність до релігійних організацій чи політичних партій (об’єднань).
  • Дисципліна в закладі освіти забезпечується та дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього трудового розпорядку та цього Статуту.
  • Застосування методів фізичного та психічного насильства до здобувачів освіти забороняється.
  1. Учасники освітнього процесу
    • Учасниками освітнього процесу в закладі освіти є:
  • здобувачі освіти;
  • педагогічні працівники;
  • інші працівники закладу освіти;
  • батьки здобувачів освіти та особи, що їх замінюють;
    • Статус, права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими законодавчими актами, цим Статутом, правилами внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти.
    • Здобувачі освіти мають право на:

– навчання впродовж життя та академічну мобільність;

– індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний
вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладу освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

– якісні освітні послуги;

– справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

– відзначення успіхів у своїй діяльності;

– свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

– безпечні та нешкідливі умови навчання;

– повагу людської гідності;

– захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

– користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною,
спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

– доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в
освітньому процесі та науковій діяльності;

– особисто або через своїх законних представників участь у громадському
самоврядуванні та управлінні закладом освіти;

– інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими
освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення;

– участь в різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах, тощо;

– перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів
інваріантної та варіативної частини.

Здобувачі освіти мають право на отримання додаткових індивідуальних та/або групових консультацій та/або занять з навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація на відповідному рівні повної загальної середньої освіти, та з яких рівень досягнутих результатів навчання менше середнього рівня результатів навчання здобувачів освіти відповідного року навчання у відповідному закладі освіти.

Особи з особливими освітніми потребами забезпечуються допоміжними
засобами для навчання в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

  • Здобувачі освіти зобов’язані:
  • виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
  • оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати особистий загальнокультурний рівень;
  • поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
  • відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
  • дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);
  • бережливо ставитись до комунального та особистого майна:
  • дотримуватись моральних, етичних норм та правил поведінки у побуті громадських місцях, брати участь у різних видах трудової діяльності, що проводяться у закладі освіти та не заборонені законодавством, дотримуватись правил особистої гігієни;
  • повідомляти керівництво закладу освіти (класного керівника) про факти
    булінгу (цькування) стосовно учасників освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених нормативними документами Кабінету Міністрів України.

  • Здобувачі освіти можуть залучатися за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до цього Статуту і правил внутрішнього трудового розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.
  • За невиконання здобувачами освіти своїх обов’язків, порушення цього Статуту, правил внутрішнього трудового розпорядку, порушення доброчесності їх може бути притягнуто до відповідальності відповідно до законодавства.
  • Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями. На посади педагогічних працівників приймаються особи, які мають педагогічну освіту, вищу освіту та/або професійну кваліфікацію, вільно володіють державною мовою (для громадян України) або володіють державною мовою в обсязі, достатньому для спілкування (для іноземців та осіб без громадянства), моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки.
  • До педагогічної діяльності у закладі освіти не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.
  • Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших
    працівників закладу освіти, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та іншими нормативними актами.

Педагогічні працівники, які досягли пенсійного віку та яким виплачується пенсія за віком, працюють на основі трудових договорів (контрактів), що укладаються строком від одного до трьох років.

  • Розподіл педагогічного навантаження у закладі освіти затверджується
    директором закладу освіти відповідно до вимог законодавства. Педагогічне навантаження педагогічного працівника обсягом менше норми, встановлюється за його письмовою згодою. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається у разі зміни кількості годин з окремих навчальних предметів і інтегрованих курсів, що передбачається навчальним планом закладу освіти, або за письмовою згодою педагогічного працівника з додержанням законодавства про працю.

Оплата праці педагогічних працівників здійснюється відповідно до законів
України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та інших законодавчих актів України.

  • Директор закладу освіти призначає класних керівників, завідуючих
    навчальними кабінетами, майстернями, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами МОН України, правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими інструкціями та цим Статутом.
  • Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків крім випадків, передбачених законодавством. Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених освітньою (освітніми) програмою (програмами) закладу, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність закладу освіти, здійснюється лише за їх згодою.
  • Педагогічні працівники закладу освіти підлягають атестації відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та в порядку, затвердженому МОН України. За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються кваліфікаційні категорії, педагогічні звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України.
  • Педагогічні працівники мають права та обов’язки, визначені законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими нормативними актами, колективним договором, трудовим договором та цим Статутом.
    • Педагогічні працівники закладу освіти мають право на:
  • академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і видів навчання, що відповідають освітній програмі;
  • педагогічну ініціативу;

– розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

  • користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

– підвищення кваліфікації, перепідготовку;

– проходити сертифікацію на добровільних засадах;

– вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

– доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

– відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

– справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

– захист професійної честі та гідності;

– індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;

  • безпечні і нешкідливі умови праці;
  • участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;
  • участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти;
  • проходити атестацію для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації;
  • об’єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
  • порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.
    • Педагогічні працівники закладу освіти зобов’язані:
  • дотримуватися принципів дитиноцентризму та педагогіки партнерства у відносинах з здобувачами освіти та їхніми батьками;
  • забезпечувати єдність навчання, виховання та розвитку здобувачів освіти, а також дотримуватися у своїй педагогічній діяльності інших принципів освітньої діяльності, визначених статтею 6 Закону України «Про освіту»;
  • використовувати державну мову в освітньому процесі відповідно до вимог законодавства;
  • постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та
    педагогічну майстерність;
  • виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;
  • сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
  • дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання
    здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;
  • дотримуватися педагогічної етики;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати в здобувачів світи усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати в здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища:
  • формувати в здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
  • захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та технічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувачів освіти, запобігати зживанню ними та іншими особами на території закладу освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
  • додержуватися установчих документів та правил внутрішнього трудового
    розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки;
  • брати участь у роботі педагогічної ради, засіданнях методичних комісій,
    нарадах, зборах;
  • виконувати накази і розпорядження директора закладу освіти;
  • вести відповідну документацію;
  • сприяти зростанню іміджу закладу освіти;
  • утримувати навчальні приміщення відповідно до вимог правил пожежної безпеки, охорони праці та безпеки життєдіяльності, санітарно-гігієнічних вимог.
    • Робочий час педагогічного працівника включає час, необхідний для виконання ним навчальної, виховної, методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором та/або посадовою інструкцією.
      • Конкретний перелік посадових обов’язків педагогічного працівника визначається посадовою інструкцією, яка затверджується керівником закладу освіти відповідно до вимог законодавства.
    • Педагогічні працівники, які систематично порушують цей Статут, правила внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.
    • Права і обов’язки інших працівників, які залучаються до освітнього процесу регулюються трудовим законодавством, відповідними договорами, цим Статутом та правилами внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти.
    • Батьки здобувачів освіти та особи, які їх замінюють, мають право:
  • захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
  • звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;
  • обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття здобувачами освіти відповідної освіти;
  • брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;
  • завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них здобувачів освіти;
  • брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку здобувачів освіти та/або індивідуального навчального плану;
  • отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання здобувачів освіти (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності;
  • подавати керівництву або Засновнику закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;
  • вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.
    • Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття здобувачами освіти повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов’язані:
  • виховувати у здобувачів освіти повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
  • сприяти виконанню здобувачами освіти освітньої програми та досягненню здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси здобувачів освіти та інших учасників освітнього процесу;
  • дбати про фізичне і психічне здоров’я здобувачів освіти, сприяти розвитку їх здібностей, формувати навички здорового способу життя;
  • формувати у здобувачів освіти культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг
    (за наявності);
  • сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);
  • виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.
    • У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, заклад освіти може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.
  1. Управління закладом освіти та громадське самоврядування закладу освіти

 

  • Управління закладом освіти здійснюється його Засновником та уповноваженим органом управління.
  • Засновник закладу освіти:
  • приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію, зміну типу закладу освіти, затверджує статут (його нову редакцію);
  • затверджує положення про конкурс на посаду керівника закладу освіти;
  • приймає рішення про проведення конкурсу на посаду керівника закладу освіти;
  • утворює та ліквідує структурні підрозділи у закладі освіти;
  • здійснює контроль за використанням закладом освіти публічних коштів;
  • реалізує інші права, передбачені цим Статутом та іншими актами законодавства.

4.3. Уповноважений орган управління:

  • затверджує за поданням керівника закладу освіти стратегію розвитку;
  • затверджує кошторис закладу освіти, у тому числі обсяг коштів, що передбачається на підвищення кваліфікації педагогічних працівників, та регулює його виконання;

– видає наказ про призначення переможця конкурсу на посаду директора  закладу освіти та звільнення керівника закладу освіти із займаної посади;

– укладає строковий трудовий договір (контракт) з директором  закладу освіти, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу освіти;

  • розриває строковий трудовий договір (контракт) з директором закладу з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами
    закладу освіти;
  • здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;
  • здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;
  • формує замовлення на видання підручників, навчально-методичних посібників та іншої навчально-методичної літератури, навчальних програм, бланків документів про освіту;
  • організовує роботу щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • проводить атестацію педагогічних і керівних кадрів закладу освіти у межах своєї компетенції;
  • сприяє наданню педагогічним працівникам пільг, передбачених законодавством, вживає заходів до соціального захисту учасників освітнього процесу;
  • розглядає та вносить в установленому порядку пропозиції щодо заохочення та нагородження працівників освіти;
  • здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти, розглядає скарги про відмову у готуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг, сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу;
  • здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками віку, статі, раси, кольору шкіри, стану здоров’я, інвалідності, особливих освітніх потреб, громадянства, національності, політичних, релігійних чи інших переконань, місця проживання, мови спілкування, походження, сімейного, соціального та майнового стану, складних життєвих обставин, наявності судимості та іншими ознаками;
  • забезпечує контроль за дотриманням правил техніки безпеки, протипожежної безпеки і санітарного режиму в закладі освіти та надання практичної допомоги у проведенні відповідної роботи;
  • організовує підготовку закладу освіти до нового навчального року, зокрема до роботи в осінньо-зимовий період, проведення поточного та капітального ремонту приміщень;

– реалізує інші права, передбачені законодавством, цим Статутом та Положенням про Відділ освіти, культури, молоді та спорту Козівської селищної ради.

4.4. Засновник закладу освіти та уповноважений орган управління зобов’язаний:

– забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;

– у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;

– забезпечити відповідно до законодавства створення в безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами;

– забезпечити оприлюднення всієї публічної інформації відповідно до вимог законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про доступ до публічної інформації», «Про відкритість використання публічних коштів».

4.5. Керівництво закладом освіти здійснює директор, повноваження якого визначаються законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», законодавством про працю, цим Статутом та строковим трудовим договором (контрактом).

  • Директор закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти.
  • Директор є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах своїх повноважень.

4.6. Директор закладу освіти призначається та звільняється з посади наказом керівника уповноваженого органу.

4.6.1. Директор закладу освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору. Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються відповідно до «Положення про конкурс на посаду керівника комунального закладу освіти (дошкільної, загальної середньої, позашкільної та інклюзивної) Козівської селищної ради”.

4.7. Директор закладу освіти в межах наданих йому повноважень:

  • організовує діяльність закладу освіти;
  • вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;
  • здійснює безпосередній контроль за здійсненням ремонтних та інших підрядних робіт в закладі освіти та є однією з сторін договорів на виконання робіт в закладі освіти, що тягне за собою підписання ним актів приймання виконаних робіт;
  • призначає на посаду та звільняє з посади заступників директора за погодженням з постійною профільною комісією Козівської селищної ради, педагогічних та інших працівників закладу, визначає їх функціональні обов’язки;
  • забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;
  • забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;
  • забезпечує своєчасне та якісне подання статистичної звітності;
  • сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;
  • сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу освіти;
  • здійснює інші повноваження, що делеговані Засновником і уповноваженим ним органом та передбачені Законом України «Про освіту», статтею 38 Закону України «Про повну загальну середню освіту», цим Статутом і строковим трудовим договором (контрактом).
  • Директор закладу освіти має права та обов’язки педагогічного працівника, визначені Законом України «Про освіту», зобов’язаний виконувати обов’язки, передбачені законами України “Про освіту”“Про повну загальну середню освіту”, та інші обов’язки, покладені на нього законодавством, Засновником, установчими документами закладу освіти, колективним договором і строковим трудовим договором (контрактом).
  • Основним постійно діючим колегіальним органом управління закладу освіти є педагогічна рада.
  • Педагогічна рада утворюється за наявності не менше трьох педагогічних працівників. Усі педагогічні працівники закладу освіти беруть участь у засіданнях педагогічної ради.
  • Головою педагогічної ради є директор закладу освіти.
  • Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік. Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради.
  • Рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, вводяться в дію наказами директора закладу освіти та є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу у закладі освіти.
  • Педагогічна рада закладу освіти:
  • планує роботу закладу;
  • затверджує структуру навчального року;
  • схвалює стратегію розвитку закладу освіти;
  • схвалює освітню (освітні) програму (програми), зміни до неї (них) та оцінює результати (їх) виконання;
  • схвалює правила внутрішнього розпорядку;
  • разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням цього Статуту;
  • сприяє формуванню мережі класів закладу освіти, обґрунтовуючи її
    доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;
  • формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
  • розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення
    освітнього процесу;

– приймає рішення щодо переведення здобувачів освіти до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;

  • обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників,
    розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників та розприділяє виділені на це кошти;
  • розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
  • ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення здобувачів освіти, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;
  • розглядає питання щодо відповідальності здобувачів освіти, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
  • має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту
    закладу та проведення громадської акредитації закладу;
  • розглядає інші питання, віднесені законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», цим Статутом до її повноважень.
  • У закладі освіти можуть створюватися та діяти органи громадського
    самоврядування:
  • органи самоврядування працівників закладу освіти;
  • органи учнівського самоврядування;
  • органи батьківського самоврядування;
  • інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
  • Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, що скликаються не менш як один раз на рік.
  • Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються
    пропорційно від таких трьох категорій:
  • працівників закладу освіти – зборами трудового колективу;
  • здобувачів закладу освіти – класними зборами;
  • батьків – батьківськими зборами.
  • Кожна категорія обирає від 1 до 3 делегатів. Термін їх повноважень
    становить 1 рік.
  • Загальні збори (конференція) закладу освіти:
  • заслуховують звіт керівника закладу освіти, оцінюють його діяльність і за
    результатами оцінки можуть ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту;
  • розглядають питання освітньої, методичної, фінансово-господарської
    діяльності закладу освіти;
  • затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу,
    розглядають інші найважливіші напрями діяльності закладу освіти.
    • З метою формування та розвитку громадянських, управлінських і
      соціальних компетентностей здобувачів освіти, пов’язаних з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту, здорового способу життя у закладі освіти може діяти учнівське самоврядування.
  • Порядок та періодичність скликання, порядок прийняття рішень,
    чисельність, склад інші питання діяльності органів учнівського самоврядування
    здійснюється у відповідності до статті 28 Закону України «Про повну загальну
    середню освіту».
    • Вищим органом громадського самоврядування працівників закладу освіти є загальні збори трудового колективу закладу освіти.
  • Загальні збори трудового колективу:
  • розглядають та схвалюють проект колективного договору;
  • затверджують правила внутрішнього трудового розпорядку;
  • визначають порядок обрання, чисельність, склад і строк повноважень комісії з трудових спорів;
  • врегульовують інші питання, що не суперечать законодавству;
  • обирають комісію з трудових спорів.

4.13.2. Загальні збори трудового колективу можуть утворювати комісію з питань охорони праці та здійснювати інші повноваження, визначені законодавством.

4.13.3. Рішення загальних зборів трудового колективу підписуються головуючим на засіданні та секретарем.

14.13.4. Рішення загальних зборів трудового колективу, прийняті в межах їх повноважень, є обов’язковими до виконання всіма працівниками закладу освіти.

  • У закладі освіти за рішенням Засновника відповідно до спеціальних законів може створюватися і діяти піклувальна (наглядова) рада закладу освіти.

Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.

  • До складу наглядової (піклувальної) ради закладу освіти не можуть входити здобувачі освіти та працівники закладу освіти.

Члени наглядової (піклувальної) ради закладу освіти мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу освіти з правом дорадчого голосу.

  • Склад наглядової (піклувальної) ради формується Засновником з урахуванням пропозицій уповноваженого органу управління, адміністрації закладу освіти, органів громадського самоврядування закладу освіти, депутатів Козівської селищної ради.
  • Порядок та періодичність скликання, прийняття рішень, чисельний склад інші питання діяльності наглядової (піклувальної) ради визначені у статті 41 Закону України «Про повну загальну середню освіту».
  1. Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти
    • Заклад освіти формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію. Доступ до такої інформації осіб з порушенням зору може забезпечуватися в різних формах та з урахуванням можливостей закладу освіти.
    • Заклад освіти забезпечує на офіційному веб-сайті закладу відкритий доступ до такої інформації та документів:
  • статут закладу освіти;
  • ліцензії на провадження освітньої діяльності;
  • сертифікати про акредитацію освітніх програм;
  • структура та органи управління закладом освіти;
  • кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;
  • освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;
  • територія обслуговування, закріплена за закладом освіти;
  • фактична кількість осіб, які навчаються у закладі освіти;
  • мова (мови) освітнього процесу;
  • наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);
  • матеріально-технічне забезпечення закладу освіти (згідно з ліцензійними умовами);
  • результати моніторингу якості освіти;
  • річний звіт про діяльність закладу освіти;
  • правила прийому до закладу освіти;
  • умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами;
  • інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на
    вимогу законодавства.
    • Заклад освіти оприлюднює на своєму веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих публічних коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійну допомогу, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством.
  1. Матеріально-технічна база та фінансово-господарська діяльність закладу освіти
    • Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності закладу освіти, вартість яких відображено у балансі закладу освіти.
    • Майно закладу освіти перебуває у комунальній власності Козівської селищної територіальної громади.
    • Заклад освіти має земельну ділянку, і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з її охорони. Збитки, завдані закладу освіти внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
    • Фінансування закладу освіти здійснюється відповідно до чинного
      законодавства.
    • Фінансово-господарська діяльність закладу освіти проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про місцеве самоврядування в
      Україні» та інших нормативно – правових актів.
    • Джерелами фінансування закладу освіти є:
  • кошти державного та місцевого бюджетів у розмірі, передбаченому
    нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення освітнього процесу;
  • кошти, отримані за надання платних послуг;
  • доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, навчально – дослідних ділянок, від передачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;
  • благодійні внески юридичних та фізичних осіб;
  • інші джерела, не заборонені законодавством.
    • Заклад освіти є неприбутковою установою. Доходи (прибутки) закладу
      освіти використовуються виключно для фінансування видатків на його утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.
    • Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед Засновника закладу освіти, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску та інших відрахувань), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
    • Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі освіти визначається керівником закладу відповідно до законодавства України.
    • Бухгалтерський облік здійснюється централізованою бухгалтерію відділу освіти, культури, молоді та спорту Козівської селищної ради. У разі самостійного ведення бухгалтерського обліку у закладі освіти утворюється бухгалтерська служба, яка діє відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Податкового кодексу України, Положення про бухгалтерську службу закладу освіти, затвердженого директором.
    • Штатний розпис закладу освіти затверджується начальником відділу освіти, культури, молоді та спорту Козівської селищної ради, на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.
  1. Міжнародне співробітництво
    • Заклад освіти має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки з органами управління освітою та закладами освіти інших країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.
    • Заклад освіти та педагогічні працівники, здобувачі освіти можуть брати участь у реалізації міжнародних проектів та програм.
  2. Контроль за діяльністю закладу освіти
    • Державний нагляд (контроль) за освітньою діяльністю закладу освіти здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики в сфері повної загальної середньої освіти та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.
    • Державний нагляд (контроль) за діяльністю закладу освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та її територіальними органами відповідно до Закону України «Про освіту». Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит закладу освіти відповідно до Закону України «Про освіту» і позапланові перевірки у порядку передбаченого Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
    • Єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) за освітньою діяльністю закладу освіти є інституційний аудит закладу, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти. Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов. Позаплановий інституційний аудит може бути проведений за ініціативою Засновника, керівника закладу освіти, педагогічної ради, вищого колегіального органу громадського самоврядування (загальних зборів або конференції), піклувальної (наглядової) ради закладу освіти у випадках передбачених чинним законодавством та цим Статутом.
    • Громадський нагляд (контроль) за освітньою діяльністю закладу освіти здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю) відповідно до Закону України «Про освіту».
    • Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайті закладу освіти, Засновника та органу, що здійснював інституційний аудит.

8.6. Засновник закладу освіти та уповноважений орган управління:

  • здійснює контроль за дотриманням установчих документів;
  • здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;
  • здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.
  1. Реорганізація, ліквідація чи перепрофілювання (зміна типу) закладу освіти
    • Діяльність закладу освіти припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації відповідно до чинного законодавства.
    • Ліквідація або реорганізація закладу освіти здійснюється за рішенням його Засновника (власника) або за рішенням суду.
    • У разі припинення діяльності закладу освіти (у результаті його ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) його активи за рішенням сесії Козівської селищної ради передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду в межах комунальної власності Козівської селищної ради або зараховуються до доходу бюджету Козівської селищної ради в частині грошових коштів.
    • Під час реорганізації закладу освіти, його права та обов’язки переходять до правонаступника, що визначається Засновником (власником).
    • Ліквідація закладу освіти проводиться ліквідаційною комісією, призначеною Засновником (власником), а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом. З часу призначення комісії до неї переходять повноваження щодо управління закладом освіти. Комісія оцінює наявне майно закладу освіти, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його Засновнику (власнику).
    • Заклад освіти є таким, що припинив свою діяльність, з дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
    • При реорганізації, ліквідації чи перепрофілюванні (зміні типу) закладу освіти його працівникам та здобувачам освіти, гарантовано дотримання їх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства з питань праці та освіти.
  1. Прикінцеві положення
    • Зміни і доповнення до цього Статуту вносяться Засновником, шляхом викладення Статуту Козівського ліцею ім. В.Герети Козівської селищної ради в новій редакції у відповідності до чинного законодавства.

Козівський селищний голова                                                                                                                                          Сергій ДОБАЛЮК

Солтис Роман