МОНІТОРИНГ РІВНЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ТА ЙОГО ВПЛИВ
НА РОЗВИТОК ДИТЯЧОЇ ОБДАРОВАНОСТІ
Школа ХХІ ст. – школа компетентної відповідальної людини, а значить переходу від знаннєвої до компетентнісної освіти. ЇЇ стрижень – розвивальна, культуротворча домінанта, виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, вміє критично мислити, використовувати набуті знання та вміння для творчого розв”язання проблеми, прагне змінити своє життя і життя своєї країни.Сучасна школа вимагає педагога нового типу – вчителя-дослідника, вчителя-новатора.
ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ
Соціальна зумовленість формування професійно компетентного типу особистості, оцінка фахового рівня вчителя як важливої передумови оновлення шкільної справи, виділення в ній професійно та соціально значущих особистісних характеристик педагога сучасної школи обумовили необхідність поняття “ професійна компетентність ”.
КОМПЕТЕНЦІЯ – ЦЕ:
– lзнання і досвід у тій чи іншій галузі; lколо питань, у яких певна особа має пізнання, досвід;
КОМПЕТЕНТНИЙ – ЦЕ:
– знаючий, обізнаний
КОМПЕТЕНТНІСТЬ – ЦЕ:
– реальна здатність до досягнення мети чи результату
ПРОФЕСІЙНО-КОМПЕТЕНТНИЙ ВЧИТЕЛЬ – ЦЕ ЛЮДИНА, ЩО:
успішно вирішує завдання навчання і виховання;
особисто прихильна до професії;
досягає бажаних результатів у розвитку обдарованості учнів;
засвоює норми, еталони професії;
усвідомлено розвиває індивідуальність засобами професії;
соціально активна в суспільстві; uготова до якісної та кількісної оцінки своєї роботи.
БАЗОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА
БАЗОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ |
Уміння і бажання досягати результатів |
Бажання і здатність брати на себе відповідальність і приймати рішення |
Готовність до співпраці ———————————————- Здатність передбачати результат ———————————————- Повага до інших |
ЯКОСТІ, НЕОБХІДНІ ДЛЯ ПОЗИТИВНОГО ІМІДЖУ |
Цілеспрямованість |
Рішучість |
Евристичність мислення ———————————————- Готовність ризикувати ———————————————- Ініціативність, уміння спілкуватись |
МОДЕЛЬ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ УЧИТЕЛЯ
ПРЕДМЕТНІ:
–знання змісту та специфіки предмета;
–дидактична грамотність;
–орієнтування в програмних вимогах;
–уміння застосовувати педагогічний досвід;
–впровадження інноваційних технологій;
–уміння адаптувати програмний матеріал до специфіки класу;
–володіння ІКТ;
–знання індивідуальної вікової психології учнів.
МЕНЕДЖЕРСЬКІ:
Øпланувати результат;
Øорганізовувати свою діяльність та учнів;
Øготовність управляти змінами;
Øмистецтво приймати швидкі рішення;
Øформувати свій імідж та лідерські якості;
Øконтролювати процес навчання;
Øстимулювати себе, учнів та колег до активного сприйняття освітніх процесів;
Øпрогнозувати та координувати очікувані результати;
Øдіагностувати уміння учнів;
Øволодіти різними стилями управління;
МЕТОДИЧНІ:
Øформулювати мету уроку;
Øприймати обгрунтовані методичні рішення;
Øобгрунтовувати свої методичні дії;
Øвраховувати міжпредметні зв”язки;
Øволодіти широким спектром методів, прийомів і способів проектування, організації та управління діяльності учнів;
Øрозуміти принципи, концептуальні ідеї, закладені в тій чи іншій технології навчання.
КОМУНІКАТИВНІ:
nкомунікативний потенціал;
nоптимальна вагомість та доречність мовлення;
nемоційний інтелект;
nлексико-граматичні навики;
nструктурування письмових текстів;
nмоделювання комунікативних ситуацій;
nволодіння нормами культури мовлення;
nвикористання образних засобів мовлення;
nжестикуляція та інтонація;
nволодіння засобами монологічного та діалогічного мовлення.
ЗАГАЛЬНОПЕДАГОГІЧНІ:
Øзалучати учнів до різних видів діяльності;
Øстворювати умови для прояву ініціативи;
Øвчити учнів працювати в групі;
Øвміти помічати схильності учня;
Øвміти займати експертну позицію, оцінювати учнів за допомогою відповідних критеріїв.
ІННОВАЦІЙНІ:
lвміти організовувати і керувати груповою проектною діяльністю учнів;
lзастосовувати інноваційні технології;
lдавати експертну оцінку ефективності впровадження lінновацій;
lсамостійно вивчати інноваційний досвід та адаптувати його до специфіки класу;
lуміти інтегрувати традиційні та інноваційні методи навчання.
Моніторинг успішності учнів Козівської гімназії ім. В. Герети.
Модель самокорекції процесу засвоєння знань ми розробляємо в рамках моніторингових процедур. Учнівський моніторинг націлений на відстеження навчальної діяльності учня, тобто на засвоєння ним знань з постійним корегуванням своїх дій та взаємодію на рівні суб’єкт – суб’єктних відношень. При цьому:
- Встановлюється періодичність замірів і загальний термін відстеження (супровідного спостереження і оцінювання).
- Визначена схема, де вказані параметри розвитку, критерії оцінки.
Така модель спрямована на формування необхідності в самооцінці, підвищенні свого рівня навчання, що сприяє системному, глибокому, більш швидкому та якісному засвоєнню знань.