Козівський ліцей ім. В. Герети
Освітній Дім, де панують Високі Думки, Віра, Надія, Любов і Злагода
Дата заснування – 13 вересня 1992 рік
Кількість класів – 14
Кількість учнів – 314
Форма навчання – модульно-розвивальна
Система оцінювання – 12-ти бальна
Проблемне питання:
Система роботи гімназії по самореалізації творчої особистості.
Проблемне питання методичної роботи:
Система роботи гімназії по впровадженню новітніх та інноваційних технологій
Способи пізнання Смислу Всесвіту:
Наука, Релігія, Мистецтво
Основна структура методичної роботи:
Предметні кафедри
ВІДКРИТТЯ ЛІЦЕЮ (ГІМНАЗІЇ)
13 вересня 1992 року. Дата відкриття першої у Козові гімназії.
Ще завчасу до триповерхового будинку колишнього РАПО почали сходитись дорослі й учні. Святковості додавали не тільки парадні учнівські форми, розкішні букети осінніх квітів у руках дітвори. Свято було на обличчі кожного — і батьків, і викладачів, і гімназистів.
Урочини відкриття гімназії розпочав учнівський хор, що виконав молитву «Отче наш». Дітей, їх батьків, педагогів привітав із святом та благословив отець Дмитро. Директор гімназії п. Михайло Грубий представив гостей, що прибули на цю неординарну для Козови подію. Із щирими словами поздоровлення звернувся Представник Президента України в Тернопільській області пан Роман Гром’як. Звертаючись до іменинників торжества — гімназистів, він, зокрема, сказав: «Є скарб, який найважче добувається, але якого ніхто не в силі ні відібрати, ні вкрасти. Цей скарб — знання».
Про надзвичайно велику місію першого гімназійного закладу в Козові говорив п. Дмитро Федик. П. Михайло Гнатьо, керівник ремонтно-транспортного підприємства, яке одним із перших підтримало ідею заснування цього навчального закладу, і передало гімназії своє приміщення, коротко зупинився на його передісторії, звернувся до підприємств Козови із закликом надати посильну допомогу гімназії. Адже все цивілізоване людство вкладає свій капітал у виховання дітей.
«Від гімназії, яка повинна виховувати нове покоління людей для незалежної України, ми чекаємо дуже багато», — сказала народний депутат України п. Катерина Завадська. Вона висловила надію, що з часом Козова загримить інтелектами, які прославлять землю. Пані Завадська запропонувала присвоїти гімназії ім’я нашого земляка Володимира Герети.
— Він загинув молодим від рук польських окупантів, які вбили його у тюрмі, — згадував краєзнавець з Тернополя п. Ігор Герета.
— Я народився, коли його вже не було, але в нашій хаті завжди говорили про Володимира Герету. Наша революція, яку звуть безкровною, має багато краплинок крові борців за волю України. Є в ній і краплини крові козівчанина Володимира Герети.
Пан Ігор Герета зробив символічне відкриття гімназії. Звучить гімн України і перший дзвінок.
Від імені всіх випускників Бережанської гімназії, які опинилися в діаспорі, із словами вітання виступив представник українського Шкільництва США, професор пан Олександр Пришляк: «Відкриття таких закладів є запорукою того, що Україна матиме місце в колі тих держав, яке вона собі заслужила», — сказав, зокрема, він.
Другий представник від діаспори, пан Іван Хоптій щиро зізнався, що вони з дружиною, збираючись відвідати рідні місця, і не снилося, що стануть свідками таких подій. Він висловив побажання, щоб гімназія стала криницею знань, в якій уми черпатимуть поживу.
Усіх присутніх також привітав політв’язень п. Микола Мамус, який вніс пропозицію зібрати кошти для становлення Пласту в Козові і зробив перший внесок в сумі 1000 купонів.
Пані Віра Мотрук подарувала гімназії енциклопедичний слов ник англійської мови, надрукований у США.
«Це не тільки свято, це день наших мрій» — сказав член руху братства Києво-Могилянської Академії п. Ярослав Коцюбко. Важко не погодитись із цими словами.
Хвилююче й урочисто звучала обітниця гімназистів, яку вони дали, перш ніж переступити поріг своєї альма-матер. Вони поклялися жити і вчитись, щоб принести користь
Відкриття та посвячення Козівської гімназії - 13.09.1992
Святкова Літургія з нагоди відкриття Козівської гімназії - 14.09.1992
В червні 2022 року гімназія отримала нову назву: Козівський ліцей ім. В. Герети
НА ПОРОЗІ НОВОЇ ЕРИ
Виховання – це не підкорення унікальної суті особистості суспільній меті, а розкриття задатків цієї особи у її самотворчості. Тобто, перехід від формули росту «знання, уміння, навики» до формули розвитку: «задатки – здібності – механізми творчості».
Розробку технологій такого виховання, навчання і розвитку треба здійснювати на засадах педагогіки, психології і соціоніки, що ми і робимо в гімназії.
Найбільш актуальною, вагомою для кожного в наше напружене сьогодення повинна стати думка Яна Коменського: «Сьогодні вже недостатньо філософії – любові до мудрості, необхідна сама мудрість, не частина тіла, а ціле тіло, не софія, а пансофія, і політики з поліархією недостатньо, ні. Остання доба (за Біблійним літочисленням доба перед другим приходом Ісуса Христа) вимагає панархії- вміння сприяти розквіту й мирному співіснуванню всього людства. Недостатньо релігії – необхідна загальна Віра, яка здатна направляти душі до Бога».
Для виходу на таку пансофську концепцію необхідно небагато і, водночас, немало: правдиво, всесторонньо розкрити, осмислити й вірно використати найбільш духовно вартісні здобутки усіх культур шеститисячного періоду людської цивілізації. Тільки в процесі такого комплексного пошуку можна впритул наблизитися до животворних джерел Правди, Добра і Краси.
SCIENTIA VINCES*
У наш час відбувається становлення нової системи освіти, орієнтованої на входження у новий освітній простір. Цей процес супроводжується істотними змінами в педагогічній теорії і практиці навчально- виховного процесу. Тенденції світового розвитку в освіті спонукають до необхідності зміни освітньої парадигми просвітительства на парадигму культуротворчості та культур освіченості.
Тому основою своєї діяльності вважаємо запровадження особистісно орієнтованої педагогічної парадигми. 50 відсотків успіху залежить від грамотної постановки мети і завдань, впровадження інноваційних технологій, ідей тощо.
Наша конкретна мета:
■ мінімум – забезпечити оптимальне функціонування гімназії;
■ максимум – забезпечити її розвиток.
Для реалізації цієї мети працюємо над вирішенням таких цілей:
Формування цілісного педагогічного колективу однодумців.
Демократизація гімназійного життя на усіх рівнях та управління ним.
Гуманізація стосунків на усіх рівнях системи.
Створення атмосфери творчої активності.
Організація систематичного навчання та підготовки усіх членів педагогічного колективу на виконання проблем розвитку гімназії.
Створення цілісної системи формування та розвитку загальних навчальних умінь та навичок.
Переведення навчально-виховного процесу на нові навчальні технології, які б відповідали оновленню змісту освіти.
З цією метою ми:
❖ виявляємо стратегічні завдання гімназії на основі проблемного аналізу її стану, орієнтованого на науково-обгрунтовані моделі реалізації загальних закономірностей та тенденцій розвитку педагогічного процесу;
❖ розробляємо і реалізовуємо механізм інтеграції зусиль учасників освітнього процесу на основі формування єдності педагогічного колективу;
❖ створюємо механізм реалізації мотиваційно- стимулюючої функції системи управління навчальним закладом.
Провідні ідеї гімназії:
- Нова філософія освіти.
- Нова кадрова політика.
- Внутрігімназійна культура.
- Тотальна якість освітніх послуг.
- Нова ідеологія виховання.
- Особистісний розвиток позитивної Я-концепції вчителя та гімназиста.
*наукою переможемо